Tävlingar

Vi är ett tävlingsglatt gäng och klubben arrangerar tävlingar på olika nivå men alltid med samma ledord: Hjälpsamhet, äventyr, utmaningar och upplevelser.

Gudö SK arrangerar varje år Gudö Run of Hope i samarbete med Barncancerfonden. Klubben lägger stor vikt vid att alla medlemmar ska kunna vara delaktiga i arrangemanget både som arrangör, funktionär samt deltagare.

Gudö Run of Hope är årets största tävlingshändelse. Därutöver arrangerar vi MiniBarkley (24 h härligheter) på våren samt tittar på att arrangera ett KM framöver. Därutöver deltar vi även i andra klubbars tävlingar och arrangemang. Några av favoriterna är UTMB, Kullamannen samt svensk fjällmaror. Genom att vara anslutna till klätterförbundet kan vi även delta i skimo-tävlingar under vintern.

För att se resultat från klubbens tidigare arrangerade tävlingar, välj aktuell tävling från rullgardinsmenyn.